Aangekomen in Vietnam - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Johan Reenaers - WaarBenJij.nu Aangekomen in Vietnam - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Johan Reenaers - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Vietnam

Door: Johan Reenaers

Blijf op de hoogte en volg Johan

17 April 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Hallo Iedereen,

Eindelijk heb ik nog eens tijd om jullie op de hoogte te brengen van mijn verdere avonturen in Azië.

Zoals in het vorige verslag aangegeven, zijn we terug naar Phnom Penh gegaan met het openbaar vervoer. Na een rit van ongeveer 5 uren zijn we dan eindelijk aangekomen. Niet dat de bus of de wegen zo slecht zijn, maar op de openbare bus wordt regelmatig karaoke gedaan en de muziek is niet te vergelijken met de onze. Dus waren we blij dat we rond 14u00 eindelijk aangekomen waren en Phnom Penh. Nadat we onze kamers hadden gekregen werd er afgesproken om rond 14u30 naar een massage te gaan. Ook hier werd de massage gegeven door blinde personen. Zo konden we rechtstreeks de lokale bevolking met een handicap steunen. De massage was geweldig (zoals de vorige) en koste ons enkel 6 dollar. Natuurlijk hebben we ook een tip gegeven aan de masseurs. Daarna hadden we vrije tijd om Phnom Penh te verkennen.
Ik slenterde langs de winkeltjes en plots zag ik een prachtig schilderij. Dat wou ik wel meenemen als souvenier. Na wat onderhandelen kreeg ik het voor 15 dollar ipv 20 dollar. Echt een koopje. Daarna terug naar het hotel, maar eerst een lekkere verse fruitsap kopen bij een kraampje op de hoek. Ze hebben daar de beste verse fruitsappen in de stad en het kost enkel een halve dollar. Daarna zijn we nog iets gaan eten meet de groep. Zoals altijd zeer goed. Daarna terug naar het hotel om nog wat te lezen en daarna te gaan slapen.

Vandaag hadden we weer een lange rit opstaan met het openbaar vervoer. We zouden Vietnam binnengaan. Altijd spannend die grensovergangen. Bij de grens van Cambodia aangekomen zagen we het ene casino na het andere. Zeker 15. In cambodja is gokken verboden door de regering, maar aan de grensovergang mag dit dus wel.
Men wil zo de lokale bevolking beschermen, maar de toeristen mogen wel hun geld achterlaten in de casino's. Bij de grensovergang werden onze vingerafdrukken genomen en konden we verder naar de grens met Vietnam. Daar werden onze visa's en onze bagage gecontroleerd. Alles bleek in orde voor mij, maar een meisje uit Australië had enkele problemen, maar deze waren na een half uur opgelost zodat we verder konden reizen naar Ho Chi Minh City. En weer kregen we karaoke op de bus. Aangekomen aan het hotel gingen we ons verfrissen en dan kwamen we samen voor ons laatst avondeten samen. Morgen zou de groep uit elkaar gaan, maar daarvoor werd er nog eens goed gelachen en teruggekeken op onze vorige gezamelijke avonturen. Het werd echt een toffe avond en er werd afscheid genomen van iedereen. Sommige moesten al vroeg opstaan om hun vliegtuig te nemen naar huis. Ik kon gelukkig uitslapen.

Ik ben opgestaan rond 11u00. Snel mijn koffers pakken omdat ik rond 12u00 de kamer moet verlaten. Aan de receptie gevraagd of men mij een taxi kon roepen dat mij naar mijn nieuw hotel zou brengen.
Meer hierover in het volgende verslag.

Jammer genoeg moet ik nu stoppen. We gaan nu lunchen.
Iedereen de groetjes daar.

PS: Gelukkige verjaardag Claudia.

• 17 April 2014 - 07:21

Ludo:

Hey Johan,
    Fijn dat we je reisbelevenissen zo kunnen volgen.
    Lijkt me tof wat je bezig bent, vooral die massages.

ik blijf je belevenissen met aandacht volgen
    groetjes en have fun
    Ludo